Godło Polski
BIP

Aktualności rok 2024/2025

INNOWACJA „PROCENTOWY ZAWRÓT GŁOWY”

Motywacją do podjęcia modyfikacji oceniania jest spostrzeżenie, że największą przeszkodą w osiąganiu sukcesu przez uczniów jest brak motywacji. Oceny szkolne nie wpływają motywująco, gdyż uzyskanie oceny niedostatecznej działa na ucznia hamująco i wywołuje obawę przed podjęciem poprawy tej oceny. Dobrze wiemy, że tylko zmotywowany i zaangażowany uczeń jest w stanie wiele zapamiętać z zajęć, w których uczestniczy. Ważna jest również samodzielność uczniów, dostępność do wiedzy, sposób jej podania oraz możliwość zweryfikowania stopnia opanowania tematu. Wszystko to tchnęło mnie do podjęcia wyzwania może nie nowatorskiego na skalę kraju, ale z pewnością innowacyjnego w skali naszej szkoły - powiedziała Dyrektor Agnieszka Korotczuk - Od początku roku szkolnego oceniam osiągnięcia ucznia przekazując mu procentowy wynik osiągnięć bez zamiany go na ocenę. Głównym powodem jest fakt, że napisanie pierwszego sprawdzianu na 20%,a kolejnego na 40% przy ocenianiu w skali od 1 do 6 powoduje wpisanie dwukrotnie oceny niedostatecznej i nie daje uczniowi informacji zwrotnej, że drugą pracę napisał dwa razy lepiej.

Poniżej sposób realizacji założeń w codziennej pracy:

Lekcje:

  • jasny cel - każda lekcja rozpoczyna się podaniem jednego celu sformułowanego językiem ucznia;
  • parowanie przez losowanie - uczniowie do odpowiedzi są losowani za pomocą kartoników z ilustracjami, które losują na początku lekcji, a drugi komplet ma nauczyciel, który dokonuje losowania w trakcie zajęć, bądź z użyciem koła fortuny z imionami uczniów;
  • ewaluacja końcowa – każdy uczeń wybiera spośród 3 kolorów kartkę, która odpowiada jego własnej samoocenie poziomu opanowania i zrozumienia tematu:
  • zielony – bardzo dobrze czuję się w temacie;
  • żółty – musze jeszcze poćwiczyć;
  • zielony – zupełnie nie rozumiem.
    • „kontrolki” ewalucyjne – krótkie zadania w testportalu lub quizizz na ocenę zamiast ocenianych prac domowych czy kartkówek.

Prace uczniów:

  • stosowanie na pracach pisemnych dwóch kolorów: zielony – dobrze i czerwony – do poprawienia;
  • podawanie wyniku końcowego i zapis w mobidzienniku w postaci procentowej;
  • 4 razy po 2 razy – zaplanowanie 4 prac pisemnych w całym roku szkolnym, które są powtarzane jako poprawy po raz drugi przez wszystkich uczniów – uczeń widzi swój postęp, a do oceny śródrocznej i rocznej uwzględniany jest lepszy wynik.

Oceny śródroczne i roczne:

  • oceny śródroczne i roczne wystawiane są w skali od 1 do 6 z uwzględnieniem skali procentowej podanej w Statucie Szkoły po przeliczeniu osiągniętego średniego wyniku procentowego oraz z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji ucznia i jego zaangażowania w zajęcia i proces uczenia się.

Stosowane ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia odbywa się w zgodzie z zasadami prawa oświatowego. Wszystkie te starania podejmuję również z tego powodu, że dotychczasowa praca uczniów opierała się głównie na pozytywnym zaliczeniu sprawdzianu, bez zagłębiania się w temat, czy ja to rozumiem i czy będę umiał wykorzystać na egzaminie maturalnym. Mam nadzieję, że cała 3f podchodzi równie entuzjastycznie do tych innowacyjnych nowości jak ja:)

/Agnieszka Korotczuk/

Młodzieżowa Rada Miasta Kalisza

Antoni Rudyk i Julia Salamon z naszego Samorządu Uczniowskiego zostali wybrani do Młodzieżowej Rady Miasta Kalisza. 7 lutego w Centrum Organizacji Pozarządowych odbyło się spotkanie nowego składu Rady, która będzie działać w latach 2025-2027. 

czy ekonomiści potrafią szydełkować?

Dzięki współpracy z uczennicami V LO - Kingą Kordulasińską i Aleksandrą Wawrzyniak uczniowie ZSE poczynili pierwsze kroki w sztuce szydełkowania. 
Uczennice V LO biorą udział w projekcie ZWOLNIENI Z TEORII i przygotowały zajęcia pod nazwą 
"zabawa w szydełko ", celem jest nauczenie młodzieży czegoś nowego i oderwanie ich od telefonów i technologii. opiekunem naszych mistrzyń szydełkajest pan Mateusz Będkowski.

Uczestnicy warsztatów podzielili się na dwie grupy - takich, którzy szydełko po raz pierwszy trzymali w dłoniach oraz tych, którym arkana tej sztuki nie są obce. Było wesoło, a małe sukcesy cieszyły jeszcze bardziej.

przedstawiciele Wojskowego Centrum Rekrutacji w Kaliszu

6 lutego naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele Wojskowego Centrum Rekrutacji w Kaliszu. Klasom maturalnym oraz najstarszym klasom mundurowym zaprezentowali, czym tak naprawdę jest zawód żołnierza. Ponadto pokazywali kolejne etapy ścieżki rekrutacyjnej. Uczniowie mogli także zobaczyć pełne umundurowanie przyszłego elewa.

"Przyłapani na czytaniu" po raz dziesiąty

Przed nami dziesiąta odsłona konkursu fotograficznego promującego czytelnictwo. Tematem ocenianych fotografii powinno być czytanie, a dokładniej osoba „przyłapana" na czytaniu.

„Przyłapani na czytaniu" to szkolna wersja  programu „Get Caught Reading" – kampanii prowadzonej w wielu krajach Unii Europejskiej. Projekt wspierają znane osobistości ze świata kultury, filmu i mediów. Zasadą przyświecającą pomysłodawcom jest zwrócenie uwagi na zabawną stronę czytania.

Oto nadesłane prace konkursowe. Najlepsze zdjęcie zostanie wybrane głosami publiczności - głosujcie na szkolnym fanpage'u fejsbukowym :) głosujemy do 14 lutego br.

Zapraszamy do zabawy!

studniówka 2025

fotorelacja cz. 2

Studniówka 2025

Cudowny Polonez na zawsze zostanie w naszej pamięci.
TO BYŁA MAGICZNA NOC!
Nasi Maturzyści i kadra bawili się wyśmienicie do białego rana.
Dziękujemy Rodzicom i Uczniom ZSE za tak piękną uroczystość.
Matura za 105 dni...życzymy Wam, by poszła równie wspaniale!
fotorelacja:

WYJŚCIE INTEGRACYJNE DO KINA

W dniu 17.01.2024r. uczniowie klasy 3f pod opieką wychowawczyni pani Beaty Antczak udali się do Multikina  na seans filmowy po którym odbyło się spotkanie integracyjne.

integracja

W dniu 17 stycznia 2025 r. klasa IVE uczestniczyła w spotkaniu integracyjnym ze swoim wychowawcą w klubie "Amnezja". Uczestnicy spotkania rozegrali kilka meczy na kręgielni, oraz kilka sparringów przy stołach bilardowych. Czasu było tyle, że zespoły zmieniały konfigurację wydłużając czas rozgrywek. Po zakończeniu meczy wszyscy chętni udali się do pobliskiego baru na kebaba.

warsztaty na temat uzależnień

16 stycznia 2025r. klasa 3c wraz z wychowawczynią wzięła udział w warsztatach na temat uzależnień. Warsztaty prowadzone były przez panie ze Straży Miejskiej w bardzo przyjaznej i gościnnej przestrzeni Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu.

Zajęcia były ciekawe i przydatne, przede wszystkim dlatego, że zawierały również działania praktyczne.

Wszelkie prawa zastrzeżone przez
Zespół Szkół Ekonomicznych w Kaliszu
Projekt i realizacja:
Media Essence / mediaessence.pl