Godło Polski
BIP

„Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolska”

Praca w studiu telewizyjnym, przygotowanie kampanii reklamowej, badania fokusowe coli i pepsi. Takie m.in.  zadania realizowali uczniowie klasy 3e podczas laboratoriów na Politechnice Poznańskiej. Uczniowie brali udział  w projekcie „Czas zawodowców BIS” finansowanym ze środków unijnych, realizowanych w laboratoriach Politechniki Poznańskiej. Celem projektu jest umożliwienie uczniom wejścia na rynek pracy oraz możliwość sprawdzenia się w naturalnych warunkach zawodowych. Laboratoria prowadzą z jednej strony pracownicy wyższej uczelni, ale przede wszystkim praktycy mający spore doświadczenie zawodowe. Uczniowie realizowali projekty, które są częścią działania firm sektora handlowego i marketingowego, dzięki temu mogli poczuć się jak prawdziwi pracownicy pracujący dziennie przez 8 godzin. „To był bardzo intensywny i bardzo pracowity czas” – mówi uczennica Aleksandra Długaś. "Najbardziej zaintrygował mnie prowadzący, który potrafił nas zainteresować tematem, był bardzo wymagający, ale wierzymy, że sprostaliśmy zadaniu.” Jednym z ciekawszych zadań było nagranie programu telewizyjnego w profesjonalnym studiu z greenboxem, dotyczącego promocji nowych restauracji w Poznaniu, bo jednym z zadań było stworzenie biznesplanu, kampanii reklamowo-marketingowej i analizy SWOT nowej restauracji, którą otwieraliśmy w tym mieście. Sporo czasu uczniom zajęło przygotowanie plakatów, kosztorysu oraz zatrudnienie pracowników, co pozwoliło poznać sytuację rynkową biznesu gastronomicznego w Poznaniu. Jednym celów projektu było także poznanie działania wyższej uczelni oraz życia studenckiego. Nocując w hostelu  w centrum miasta nie tylko uczyliśmy się, ale także mieliśmy okazję poznać miasto, byliśmy m.in. w Muzeum Sztuk Użytkowych oraz w Galerii Sztuki Współczesnej Arsenał, rozmawiając o roli designu i kolorów w przekazie reklamowym. Działania związane z utworzeniem i promocją restauracji uczniowie zakończyli badaniami eyetrackingowymi, tzn. określeniem tego, w jaki sposób patrzymy, a nie jak nam się wydaje, że patrzymy. Przebadano m.in. plakaty reklamowe oraz strony internetowe. "Fascynująca była praca w studiu, to był jeden z elementów ćwiczenia swojej prezencji, zwracaliśmy uwagę m.in. na mowę ciała. Jako przyszli handlowcy będziemy się często spotykali z klientami, ważne jest, aby zobaczyć siebie w warunkach studia telewizyjnego. Było to bardzo stresujące zadanie, ale wypadliśmy świetnie jak mówił nasz prowadzący pan Tomasz Dworek.” – podkreśla Sylwia Jarych uczennica klasy 3e.

Cezary
< Cofnij
Wszelkie prawa zastrzeżone przez
Zespół Szkół Ekonomicznych w Kaliszu
Projekt i realizacja:
Media Essence / mediaessence.pl