10 grudnia 2018 roku klasa IV e - dwuzawodowa o specjalnościach technik handlowiec/technik organizacji reklamy gościła pana Tomasza Chlebbę, który wygłosił prelekcję na temat swoich doświadczeń zawodowych jako właściciela Agencji Promocji Miasta.
W swojej pracy pan Chlebba wykorzystuje umiejętności, które są interesujące dla uczniów tych konkretnej specjalności. Pan Chlebba z wykształcenia specjalista ds. marketingu i promocji, pasjonat historii Kalisza, jest autorem wielu ciekawych inicjatyw promujących nasze miasto. Uczniowie opowiedzieli o swoich umiejętnościach, które przyswoili na zajęciach w ramach zajęć takich jak: pracownia projektowa, pracownia marketingu, pracownia kampanii reklamowej. Gość podzielił się z uczniami swoim doświadczeniem na temat organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych oraz projektowania oraz wykonywania środków reklamowych. Opowiedział również o specyfice swojej pracy jako autora, wydawcy książek, albumów i filmów o Kaliszu oraz o trudach prowadzenia własnej firmy.
Album „Kalisz na starych pocztówkach”, pojawił się w 2011 roku i bardzo szybko stał się bestselerem na lokalnym rynku wydawniczym, przybliżając mieszkańcom dzieje otaczających ich miejsc. "Kalisz między wojnami" ukazał się w 2013 r. i powstał we współpracy z p. J.Splittem.
Pan T.Chlebba zgłębił też tajniki ciągle rozwijającego się marketingu internetowego. W 2011 założył firmę pod nazwą Agencja Promocji Miasta - Tomasz Chlebba. W tym czasie utworzył regionalny portal kulinarny, pod domeną www.kulinarnykalisz.pl. Kolejnym pomysłem będącym połączeniem historii miasta i internetu jest multimedialny portal internetowy, czyli Wirtualne Muzeum Fotografii Kalisza www.wmf.kalisz.pl, pozwalający mieszkańcom dzielić się starymi fotografiami. Witryna ta, to innowacyjny w skali kraju pomysł, który w roku 2012 otrzymał dofinansowanie od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach konkursu ogłoszonego przez Muzeum Historii Polski. Uczniowie zostali zaproszeni do obejrzenia zdjęć swoich ulic i osiedli na tejże stronie. W roku 2015 powstał również cykl (aktualnie dwóch części), filmów dokumentalnych o tytule "Jak zmieniał się Kalisz" oraz szereg pamiątek z Kalisza (kalendarze, pocztówki, parasolki itp.). W roku 2016 została zarejestrowana Fundacja Nasza Historia, która za cel postawiła sobie inicjowanie, wspieranie i realizację nowatorskich rozwiązań w zakresie promocji historii regionów i miast oraz propagowanie wykorzystania nowoczesnych technologii w tworzeniu rozwiązań multimedialnych w zakresie historii regionalnej. O celach działalności fundacji można przeczytać na stronie www.fundacja-nasza-historia.org.pl.
Doświadczenie zawodowe naszego prelegenta utwierdziły uczniów w przekonaniu, że możliwe jest w życiu połączenie pracy i pasji. Warto zatem przeanalizować swoje kompetencje, kwalifikacje, umiejętności, wartości. Powyższa analiza powinna stanowić dla nas początek, jeżeli chodzi o świadome, zgodne z nami, naszymi oczekiwaniami planowanie kariery. Spotkanie przygotowała wychowawczyni klasy IV e p. Dominika Pawlikowska.
Dziękujemy naszemu gościowi!
Iza