Godło Polski
BIP

Wyskoczyliśmy na pierniki do Torunia

10 listopada 2023r. uczniowie klas IVe, IVa, IVd, IIIb, IIa IIc, IIf i Ib wraz z opiekunami Lidią Fabisiak, Izabellą Galubą – Bryją, Natalią Dąbrowską i Tomaszem Kałużą wyruszyli na wycieczkę zorganizowaną przez Biuro Podróży Wędrownik do Torunia.

Wjeżdżając do Torunia mogliśmy podziwiać Bulwar Filadelfijski, który biegnie wzdłuż wiślanego nabrzeża i  z którego roztacza się piękny widok na miasto - zwłaszcza zabytkowe mury obronne.

Następnie wspólnie z przewodnikiem zwiedzaliśmy Stare Miasto, gdzie mogliśmy wysłuchać historii powstania Krzywej Wieży, zobaczyliśmy mury obronne, Ratusz, pomnik i dom Kopernika, Piernikową Aleję Gwiazd, Dwór Artusa, pomnik Flisaka oraz urokliwe kamienice i gotyckie kościoły.

Kolejny punkt naszej wycieczki to Muzeum Piernika – tam Mistrzowie Piernikarscy i urodziwe Wiedźmy Korzenne wzięły nas w obroty i udowodniły, że ciężka praca jest najlepszym lekiem na wszystkie smutki! Najpierw złożyliśmy przysięgę, że tajemnej receptury na toruńskie pierniki nie zdradzimy, a później pod ich czujnym okiem poznaliśmy tajniki sztuki piernikarskiej, a także dowiedzieliśmy się kilku przydatnych rzeczy na temat prozdrowotnych właściwości przypraw korzennych. Następnie wszyscy zabraliśmy się za własnoręczne przygotowanie pierników przy użyciu drewnianych form.

Po krótkim odpoczynku i posiłku w Mc Donalds odwiedziliśmy jedną z największych atrakcji turystycznych Torunia  - Centrum Popularyzacji Kosmosu "PLANETARIUM – TORUŃ Charakterystyczna, półkolista kopuła i rotundowy kształt budynku Planetarium sprawiają, że należy ono do najbardziej rozpoznawalnych i charakterystycznych obiektów toruńskiej starówki. Funkcjonuje jako obiekt kulturalny prowadzony przez Fundację Przyjaciół Planetarium i Muzeum Mikołaja Kopernika w Toruniu. Na sali Planetarium uczestniczyliśmy w 40 minutowym pokazie astronomicznym pt.: „Światła Północy”. Niezwykłe, przestrzenne obrazy tworzone są przez animacje video wyświetlane z projektorów. Pokrywają one ruchomym obrazem całą kopułę ponad głowami widzów.

Na sam koniec był czas na zakup pamiątek i krótki spacer uliczkami Torunia o zmierzchu.

Podsumowując  - wyjazd bardzo udany, pełen wrażeń, pogada jak na zamówienie i super humor wśród uczestników wycieczki.