Godło Polski
BIP

Wycieczka do Warszawy

W dniach 25-27 października 2023 odbyła się wycieczka uczniów klas 1d, 2d, 2g i 3e ZSE do Warszawy wraz z opiekunami: paniami Agatą Pierzchalską, Joanną Jurkiewicz, Małgorzatą Szymańską i panem Tomaszem Kałużą.
Po dotarciu na miejsce pociągiem mimo deszczowej pogody nie traciliśmy czasu i zaraz wyruszyliśmy do Centrum Kopernik, gdzie przeprowadziliśmy wiele eksperymentów chemicznych i mogliśmy lepiej zrozumieć wiele zagadnień naukowych poprzez doświadczanie i zabawę. Po zasłużonym odpoczynku następnego dnia cofnęliśmy się w przeszłość, a mianowicie do czasów Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, którą lepiej poznaliśmy dzięki wizycie w Muzeum życia w PRL. Była to niezmiernie pouczająca wędrówka śladami naszych rodziców i dziadków, która uzmysłowiła nam jak trudne i skomplikowane było życie w czasach komunistycznej Polski. Mieliśmy okazję zobaczyć typowe mieszkanie wraz ze wszystkimi sprzętami z tamtych czasów, a także poczuć atmosferę sklepów, urzędów i restauracji z minionych lat. A wszystko do miało miejsce na kultowej dzielnicy Warszawy – MDM, która zaraz po wojnie stała się wizytówką odbudowanej Warszawy.
Ponadto, popołudniu drugiego dnia naszego pobytu udaliśmy się do Muzeum Neonów (jednego z dwóch na świecie obok Las Vegas), w którym dowiedzieliśmy się o historii i technice powstawania neonów, a także na czym polegała specyfika tejże formy reklamy na tle jej współczesnych odpowiedników. Mieliśmy sposobność podziwiania bardzo starych, bo nawet 70-letnich neonów, które są obecnie zabytkiem, lecz nadal zachwycają odwiedzających swym pięknem. Po wizytach muzealnych nadszedł czas na odkrywanie serca Warszawy wieczorową porą. Przechadzając się Nowym Światem i Krakowskim Przedmieściem dotarliśmy do Placu Zamkowego i wąskich uliczek starówki pomiędzy przepięknymi kamieniczkami. To one doprowadziły nas do spotkania z warszawską Syrenką na miejskim rynku. Nie mogło zabraknąć także wizyty u Małego Powstańca Warszawskiego, który czekał na nas kawałek dalej przy murach obronnych miasta. Całości dopełnił Barbakan, który niegdyś był elementem obronnym miasta i bramą do jego środka. W ten dzień nasze krokomierze notowały kolejne rekordy.
W ostatnim dniu wycieczki postanowiliśmy zobaczyć Plac Europejski oraz kompleks nowoczesnych wysokościowców wraz z głównym budynkiem Warsaw Spire. Jest to podręcznikowy przykład współczesnej światowej architektury obecnej w biznesowych i finansowych dzielnicach wielkich miast. Następnie udaliśmy się na spacer do Ogrodu Saskiego i odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza. Stamtąd był już tylko kawałek do historycznego centrum miasta, po którym dokończyliśmy spacer aż dotarliśmy do Muzeum Iluzji. Miejsce to od samego wejścia zadziwia swoim wnętrzem i jego unikatowością. Jest tam pełno ciekawych atrakcji, które zdecydowanie zachwiały naszymi zmysłami! Doświadczyliśmy złudzeń optycznych i lepiej rozumieliśmy jak one powstają oczywiście przy okazji świetnie się bawiąc. Do domów wróciliśmy nieco zmęczeni, ale niesamowicie zadowoleni i pełni wrażeń, które zostaną z nami na bardzo długo.
Nie żegnaliśmy się z Warszawą – zgodnie z tym, co powiedziała nam Syrenka, jesteśmy w jej mieście zawsze mile widziani i nie może się doczekać aż znowu się zobaczymy. My także, a zatem do prędkiego zobaczenia Warszawo!