Dnia 27 października 2016 roku klasy mundurowe (1a, 1b, 1c, 3a, 3b, 3c) uczestniczyły w zajęciach prowadzonych przez policję w ramach programu pomocy dydaktycznej w nauczaniu klas o profilu policyjnym ze szkół objętych patronatem Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu.
Spotkanie miało miejsce w Ośrodku Sportu, Rehabilitacji i Rekreacji w Kaliszu. Młodzież i nauczycieli powitała sierżant Agnieszka Olejnik – Mucha z wydziału prewencji, która przedstawiła plan oraz tematykę zajęć. Zapoznała też uczniów z historią Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu oraz wyjaśniła zasady przyjęcia do służby policyjnej. Następnie głos zabrał młodszy aspirant Tomasz Kasprzak, który pokazał film instruktażowy dotyczący właściwego sposobu legitymowania oraz zaprosił chętnych do odgrywania scenek.
Kolejnym policjantem, który opowiadał o swojej pracy był starszy sierżant Przemysław Zaleśny na co dzień pracujący z psem wyszkolonym do tropienia narkotyków. Poker, owczarek niemiecki, wzbudził ogólną ciekawość, a jego opiekun pokazał kilka typowych ćwiczeń, które wykonuje razem ze swoim podopiecznym. Uczniowie mieli wiele pytań dotyczących tego specyficznego rodzaju pracy w policji, a starszy sierżant Zaleśny chętnie udzielił na wszystkie odpowiedzi.
Następnym punktem programu była prezentacja pani psycholog, podinspektor Marioli Kłos, która w pierwszej części swojego wystąpienia poruszyła tematykę dylematów moralnych, z jakimi borykają się policjanci. W drugiej części skupiła się na pracy zespołowej – na tym czym jest zespół, jakie konflikty czekają na osoby pracujące w zespołach, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych oraz jakie warunki są odpowiednie dla efektywnej pracy całej grupy.
Po przerwie uczniowie zostali zapoznani ze strukturą organizacyjną Komendy Miejskiej, głównymi funkcjami poszczególnych wydziałów oraz polityką kadrową.
Ostatnim elementem zajęć był film wraz z komentarzem dotyczący wtargnięcia napastnika do szkoły – opis przykładowej sytuacji, etapy działania służb policyjnych, zalecenia dla uczniów i nauczycieli.
Iza