27 lutego 2017 roku pierwsza grupa uczniów Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Ekonomicznych w Kaliszu wyjedzie na praktyki zawodowe w laboratorium Politechniki Poznańskiej. Wyjazd ten jest jedną z form wsparcia w ramach projektu „Czas Zawodowców Bis – zawodowa Wielkopolska”, do którego przystąpiła nasza szkoła w lipcu 2016roku.
Pierwsza grupa to uczniowie, którzy kształcą się w zawodzie technik ekonomista. Jest to cała klasa III d, która została objęta patronatem Politechniki Poznańskiej. Następna grupa, która pojedzie na specjalistyczną praktykę to uczniowie, którzy kształcą się w zawodzie technik handlowiec; w dalszej kolejności pojedzie młodzież kształcąca się w zawodzie technik organizacji reklamy.
Zajęcia w laboratoriach trwają pięć dni jest to 40 godzin praktyki zawodowej.
Zajęcia specjalistyczne w laboratoriach mają na celu stworzenie rzeczywistych warunków pracy wzbogaconych o możliwość pełnego zapoznania się z najnowocześniejszym sprzętem. To połączenie dwóch najważniejszych elementów praktyki – kontaktu z wyposażeniem wykorzystywanym w przedsiębiorstwach oraz systemem ośmiogodzinnej pracy.
Podczas zajęć specjalistycznych uczniowie zostaną poddani diagnozie kompetencji,
w tym ocenie swoich umiejętności. Otrzymają wsparcie w zakresie podnoszenia swojej wiedzy na temat posiadanych umiejętności i kompetencji. Ocena każdego ucznia przez prowadzącego zajęcia pozwoli na weryfikację ich uzdolnień. W trakcie zajęć uczniowie wezmą udział w szkoleniu z użytkowania system.zawodowcy.org oraz założą profil użytkownika systemu. Po zakończeniu zajęć specjalistycznych w laboratoriach otrzymają certyfikat ukończenia, w którym uwzględniony zostanie zakres podniesionych umiejętności. Wyróżniający się uczniowie będą preferowani wśród współpracujących pracodawców, podczas przygotowywania dla nich stażu.
Uczniowie korzystający z tej formy wsparcia zostaną skierowani do pracodawców na staż, a dokonana podczas zajęć ocena kompetencji umożliwi lepsze dopasowanie miejsca odbywania stażu.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z poprzedniej edycji projektu:
Iza