Godło Polski
BIP

„Kompetencje personalno-społeczne przydatne w poszukiwaniu i utrzymaniu pracy”

W dniu 06 listopada 2015 roku doradca zawodowy Mobilnego Centrum Informacji  Zawodowej w Kaliszu Anna Szafran przeprowadziła w klasach trzecich zajęcia nt.: „Kompetencje personalno-społeczne przydatne w poszukiwaniu i utrzymaniu pracy”.

Podczas zajęć młodzież dowiedziała się, czym są kompetencje, jaka jest różnica między kwalifikacjami, a kompetencjami oraz jak kształtuje się model kompetencji. Ponadto zasygnalizowane zostało, iż z uwagi na tendencje do odchodzenia od pionowej, hierarchicznej struktury organizacyjnej przedsiębiorstw na rzecz płaskiej organizacji typu „networking”. Coraz bardziej istotnego znaczenia nabierają kompetencje społeczne, zwane miękkimi, które najprościej można zdefiniować jako zdolności interpersonalne: umiejętność współpracy w grupie, komunikacji, perswazji i mediacji, budowania autorytetu, elastyczności, adaptacji do zamiany i skłonności do podejmowania ryzyka.

Pracodawcy coraz częściej rezygnują ze zgłaszania swego zapotrzebowania na kwalifikacje, a domagają się pracowników z określonymi przez nich kompetencjami. W związku z powyższym przeanalizowana została siatka kompetencji dla kilku zawodów, indywidualnie młodzież mogła także sama przebadać swoje soft skills, a podczas pracy grupowej analizowała kompetencje w pracy księgowego i stażysty na podstawie ćwiczenia „Przepracowana Księgowa”.

Iza
< Cofnij
Wszelkie prawa zastrzeżone przez
Zespół Szkół Ekonomicznych w Kaliszu
Projekt i realizacja:
Media Essence / mediaessence.pl