Dnia 4 listopada 2015 roku odbył się II etap SZKOLNEGO KONKURSU UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH pod hasłem “ROK PRZED DYPLOMEM”.
Rozgrywki finałowe poprzedzone były I etapem, który został zorganizowany dnia 22.10.2015r.
Inspiracją zorganizowania tego typu konkursu była chęć podwyższenia zawodowych kwalifikacji oraz doskonalenia umiejętności młodzieży niezbędnych na egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie, a jednocześnie umożliwiających im skuteczne wejście na rynek pracy. Organizatorem konkursu była nauczycielka przedmiotów zawodowych – Renata Ignasiak. Konkurs był równocześnie realizacją jednego z zadań w ramach realizacji projektu: INNOWACYJNA SZKOŁA ZAWODOWA NA RYNKU PRACY.
Podczas I etapu SZKOLNEGO KONKURSU UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH młodzież miała możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami zawodowymi.
Poprzez udział w konkursie młodzież rozwija swoje zainteresowania problematyką ekonomiczną, ale również przygotowuje się do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie.
Uczestnicy konkursu zaprezentowali swoje umiejętności zawodowe na dobrym poziomie, a do II ETAPU zakwalifikowało się 6 osób, o skuteczności powyżej 70 %.
- Marzena Jopek, kl. III d
- Anna Stelmaszczyk, kl. III c
- Aleksandra Bednarek, kl. III b
- Klaudia Spaleniak, kl. III a
- Piotr Doruch, kl. III b
- Magda Walendowska, kl, III d
W II ETAPIE, który odbył się 4.11.2015r. w pracowni komputerowej, nasi finaliści wykazali się umiejętnością wykorzystania oprogramowania magazynowo-sprzedażowego oraz posługiwania się technologią komputerową.
Wcielili się w rolę pracownika Działu Handlowego w symulacyjnej firmie: Hurtowni Artykułów Papierniczych „PAPERO”, który miał za zadanie: dokonać przyjęcia zakupionych towarów do magazynu, wystawiając odpowiedni dokument magazynowy w programie komputerowym.
Jako pracownicy Hurtowni, uczestnicy zgodnie z harmonogramem zadań do wykonania, mieli także dokonać analizy i oceny sytuacji ekonomicznej firmy na podstawie struktury posiadanego majątku.
Ostatnim zadaniem, z którym przyszło zmierzyć się uczestnikom było zaprojektowanie baneru i hasła reklamowego mającego zachęcić klientów do nabywania towarów.
Zadanie to zmuszało młodzież do kreatywności, szukania ciekawych rozwiązań, doboru odpowiedniej strategii. Finaliści konkursu poradzili sobie z zadaniem bez problemu, realizując projekt wykazali się twórczym myśleniem oraz pomysłowością.
Przeprowadzony w szkole KONKURSU UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH uświadomił naszej młodzieży wagę kształcenia zawodowego i przyczynił się do podniesienia rangi zawodów ekonomicznych.
Iza