Harmonogram działań w ramach projektu „Granty dla szkół”
W październiku 2012 zebrano grupę chętnych uczniów i wstępnie rozdzielono im zadania, które mają wykonać w trakcie trwania projektu. Lista uczniów poniżej:
Imię Nazwisko
|
Odpowiedzialna za:
|
Daria Winerowicz
|
Rozkład treści w dokumencie
|
Sara Olejniczak
|
Rozkład treści w dokumencie
|
Ania Ciesielska
|
Gromadzenie materiałów
|
Natalia Pakulska
|
Gromadzenie materiałów
|
Daria Grzegorczyk
|
Rozkład treści w dokumencie
|
Krzysztof Kleśta
|
Gromadzenie materiałów
|
Magda Kubczak
|
Gromadzenie materiałów, obróbka
|
Monika Grabowska
|
Obróbka materiałów
|
Joanna Jezierska
|
Obróbka materiałów
|
Anita Bialożył
|
Gromadzenie materiałów
|
Inga Salamon
|
Obróbka materiałów, logo biuletynu
|
Monika Szulczyńska
|
Obróbka materiałów, współpraca z gazetką szkolną
|
Justyna Kaczmarek
|
Współpraca z gazetką szkolną
|
Pawel Starzec
|
Praca z programem DTP
|
Patryk Głowiak
|
Praca z programem DTP
|
Jonatan Taterski
|
Praca z programem DTP
|
Paulina Kaleta
|
Obróbka materiałów, logo biuletynu
|
W listopadzie 2012 prowadzono dyskusje w grupie i prace nad projektami papierowymi, modyfikując je według sugestii poszczególnych członków grupy, realizując i wypróbowując pomysły uczniów dotyczących wyglądu biuletynu i zaprojektowanego logo.
Grudzień 2012 upłynął pod znakiem dokształcania sie technicznego uczniów próbujących swoich sił w programie do wspomagania projektowania gazet. Skonfrontowano pomysły powstałe na papierze z realnymi możliwościami dostępnych programów.
W styczniu 2013 – dzięki wytężonej pracy całego zespołu nastąpił pierwszy wydruk pierwszego numeru biuletynu informacyjnego Szkoły. Mnóstwo błędów powstałych przy projekcie i ich natychmiastowa korekcja z pewnością umocniły zespół i uświadomiła wszystkim, że praca redakcyjna to nie bułka z masłem, ale ciężki kawałek chleba.
W lutym 2013 nastąpiło doskonalenie warsztatu pracy – poprawianie już istniejącego, bądź projektowanie nowego logo biuletynu, jego konwersja z kartki papieru na plik wynikowy w grafice wektorowej, szlifowanie umiejętności redaktorów – wszystkie te czynności
Marzec 2013 – następuje projekt i wydruk ulotek, folderów przygotowanie materiałów na imprezy odbywające się w kwietniu – jest to praca nieco inna niż przy biuletynie, lżejsza, ale równocześnie bardziej odpowiedzialna – będą oceniały nas i naszą pracę osoby spoza szkoły.
W kwietniu 2013 roku obsługa medialna Dnia Patrona, wydruk ulotek, folderów dla drzwi otwartych, wydruk materiałów na Dni Kariery Zawodowej w szkole skutecznie zmobilizowały nas do produktu finalnego – pracy nad drugim biuletynem informacyjnym szkoły
Czerwiec 2013 - Zebranie materiałów luty-kwiecień, wydruk drugiego i ostatniego jak dotąd egzemplarza biuletynu informacyjnego szkoły – zakończenie projektu „Granty dla szkół”
Uczniowie biorący udział w projekcie nabrali nieocenionego doświadczenia w pracy redaktorskiej i nad programami, szlifując również język angielski przy tłumaczeniach tekstów, nauczyciele uświadomili sobie, że zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest wcale takie łatwe, a szkoła zyskała laptopa, projektor, tablicę multimedialna i kolorowa drukarkę laserową.
Paweł